پرسشنامه آنلاین چیست

پرسشنامه آنلاین چیست

پرسشنامه آنلاین چیست

پیش تر راجع به سامانه نظرسنجی آنلاین صحبت کردیم و امروز در این مقاله بطور خاص برروی پرسشنامه آنلاین صبحت خواهیم کرد. اگر ساده گویی کنیم، فرم های پاسخ‌دهی در نظرسنجی ها به معنای پرسش‌نامه است که اگر در فضای دیجیتال انجام شود. پرسش نامه آنلاین نام می‌گیرد. احتمالا همه حداقل یکبار پرسش نامه اینترنتی را تکمیل کرده ایم. از فرم های ثبت نام در سایت گرفته تا نظرسنجی هایی که برندها برای کمپین های خود ایجاد میکنند را می‌توان نوعی پرسش نامه انلاین تلقی کرد.

پرسشنامه آنلاین اغلب در صفحات وب در خلال مدتی که افراد در اینترنت در گشت و گذار هستند، ظاهر می‌شود. امروزه، از بسیاری از افراد در زمان آنلاین بودن و مرور محصولات و خدمات، خواسته می‌شود پرسشنامه آنلاینی را پر کنند و در سامانه نظرسنجی آنلاین سایت شرکت کنند که معمولا شامل تکمیل فرم ثبت نام و پاسخ به چند سوال مشخص است. پرسشنامه آنلاین می‌تواند موضوعات متنوعی را پوشش دهد. این موضوعات متنوع می‌تواند شامل نظرسنجی مشتریان تا کمپین اطلاع رسانی برند باشد.

ولی چرا باید یک فرم اینترنتی در دسترس کاربران خاص و یا عام قرار گیرد تا به موارد آن پاسخ داده شود؟ اگر اطلاعات و پاسخ ها اشتباه وارد شود امکان راستی آزمایی خواهد داشت؟ یا اصلا شخص پاسخ دهنده احراز هویت شده است؟ بهتر است بگوییم اهداف یک پرسش نامه اینترنتی به نوع آن فرم بستگی دارد.بطور مثال هدف فرم ثبت نام در یک سایت اینترنتی با هدف فرم نظرسنجی یک برند راجع به تبلیغات خود متفاوت است. بطور کلی تر اهداف پرسشنامه های آنلاین را می‌توان اینطور ذکر کرد

هدف از پرسشنامه های آنلاین

  • جمع آوری اطلاعات از مشتریان یا شرکت کنندگان
  • اطمینان از میزان رضایت از محصولات و خدمات
  • ثبت نظرات، خواسته‌ها و نیازها
  • یافتن اولویت‌ها، علاقه‌مندی‌ها و عدم علاقه‌مندی‌ها
  • تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری به منظور کسب بینش بیشتر
  • ایجاد یک شمای کلی از محصولات و خدماتی که نیاز به بهبود دارند.

مزایای پرسشنامه آنلاین

هم مشتریان و هم شرکت‌ها از مزایای پرسشنامه آنلاین بهره می‌برند. امروزه، مشتریان به راحتی با خرید و مصرف محصولات و خدمات اقناع نمی‌شوند. آنها همچنین مایل به ارائه بازخورد و پیشنهادات در مورد چگونگی بهبود شرایط برای مصرف کنندگان هستند. اینترنت فرصت مناسبی برای جمع‌آوری بازخوردها مهیا کرده است. و پرسشنامه آنلاین شاید بهترین راه برای بدست آوردن نظرات باشد.

شرکت‌ها نیز از مزایای پرسشنامه‌های آنلاین بهره‌مند می‌شوند. آنها طی درخواست از مشتریان برای پر کردن نظرسنجی آنلاین ، از نظر کاربران مختلف در مورد محصولات و خدمات خود اطلاعات بدست می‌آورند. شرکت‌ها می‌توانند خدمات و محصولات خود را از دید دیگری ببینند و نقایص احتمالی را شناسایی کنند. این موضوع موجب کیفیت بالاتر و رضایتمندی بیشتر مشتریان خواهد شد.

پرسشنامه آنلاین فرصت ایده‌آلی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا جایگاه خود و تغییراتی که نیاز هست اعمال شود را دریابند. به لطف پرسشنامه‌های آنلاین نه تنها بیان نظرات در مورد محصولات، بلکه امکان ارائه پیشنهادات و توصیه در مورد قیمت و حتی بسته‌بندی نیز مهیا شده است. پرسشنامه آنلاین با پرسیدن سوالات مرتبط از افراد، ابزاری ارزشمند برای بازاریابان به منظور افزایش رضایت مشتری محسوب می‌شود.

سوالات پرطرفدار پرسشنامه آنلاین

چند نوع سوال برای سوالات پرسشنامه آنلاین وجود دارد. زمان استفاده از هر نوع سوال در پرسشنامه آنلاین، مهم است. در صورت انتخاب نادرست نوع سوال، امکان دارد پاسخ‌دهندگان در نیمه راه تکمیل پرسشنامه، از ادامه آن سر باز زنند. سوالات چندگزینه‌ای بسیار موثر هستند، زیرا نیازی نیست پاسخ‌دهندگان پاسخ اضافی دهند. سوالات چند گزینه‌ای در پرسشنامه‌های آنلاین به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع پرسش در پرسشنامه آنلاین، سوالات با لیست کشویی است که امکان انتخاب پاسخ از یک لیست را برای کاربر فراهم می‌کند. هنگامی که انتخاب‌های موجود برای پاسخ زیاد باشد، مانند انتخاب کشور یا زبان، نیاز به قرار دادن لیست برای سوال است تا پاسخ‌دهندگان گزینه مناسب را انتخاب کنند.

سوالات پایان باز نیز یکی دیگر از انواع سوالات پرسشنامه هستند. این نوع سوالات زمانی مناسب هستند که نیاز است پاسخ‌دهندگان فرصتی برای ارائه نظر خود داشته باشند. پاسخ‌های ارائه شده توسط این نوع سوالات پیچیده است، اما آنها می‌توانند بینش بیشتری نسبت به نظرات و رضایت مشتریان ارائه دهند.انواع سوالات متداول پرسشنامه آنلاین همچنین باید شامل قسمت نظرات باشد. این قسمت برای ارائه اطلاعات اضافی است و پاسخ‌دهندگان را قادر می‌سازد جزئیات بیشتری در مورد پاسخ‌های خود نوشته و جوابشان را واضح و روشن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه