تجربه بوئینگ در تحقیقات بازاریابی

تجربه بوئینگ در تحقیقات بازاریابی

قطعا با هواپیماهای بوئینگ و بازار بزرگ مصرف‌کنندگان آن آشنا هستید. در این مقاله این شرکت را بیشتر توضیح داده و روند استفاده از تحقیقات بازاریابی در آن و نتایج دریافتی از این تحقیقات را برایتان بازگو می‌کنیم.

شرکت بوئینگ نخستین تولیدکننده هواپیماهای جت تجاری است که به مدت ۴۰ سال به بیش از ۱۴۵ کشور محصول عرضه کرده است. مقر اصلی این شرکت در شیکاگو  بوده که از سال ۲۰۰۹ حدود ۱۲۰۰۰ هواپیمای جت تجاری به سراسر جهان عرضه کرده است که این مقدار تقریبا ۷۵٪ ناوگان هوایی جهان است. هواپیماهای تجاری بوئینگ (BCA) قسمتی از بوئینگ است که در بخش تجاری و بازرگانی به فروش می‌رسد.

در صنعت تولید هواپیما رقابت شدید و مخاطرات بالا است. شاخه بندی صنعت هواپیما این موضوع را می‌رساند که نظارت پیوسته بازار مهم بوده و ملزومات و اولویت‌های مشتریان BCA و مصرف‌کنندگان آنها شناسایی می‌شود. به منظور دستیابی به این هدف، BCA از تحقیقات بازاریابی به طور منظم استفاده می‌کند.

بوئینگ کارهای تحقیقات بازاریابی خود را به شرکت Harris Interactive واگذار کرده است که یکی از بزرگترین شرکت‌های تحقیقات بازار در جهان است. بوئینگ درخواست خود را مبنی بر شناخت ترجیحات استفاده‌کنندگان سفرهای هوایی، اعلام کرد. تحقیقات مطابق با سناریو پرواز واقعی صورت گرفت تا احساس و نحوه برخوردی که منجر به انتخاب‌های آنها شده است، التفات شود.

نتیجه تحقیقات به این صورت بود که به طور کلی مسافران پروازهای طولانی، ترجیح می‌دهند با هواپیماهای کوچک‌تر که در آنها احساس راحتی کنند، سفر داشته باشند. این تحقیقات بر طبق یک نظرسنجی با ۹۱۳ مصاحبه در انگلستان، توکیو و هنگ کنگ، صورت گرفت. افراد از مسافرین بین‌المللی بالای ۱۸ سال که حداقل یک سفر بیش از ۸ ساعت داشتند، انتخاب شدند.

مصاحبه بین نوامبر ۲۰۰۳ و فوریه ۲۰۰۴ و طی دو مرحله انجام شد.  افراد ابتدا با تلفن یا مصاحبه حضوری بررسی شدند و واجدین شرایط انتخاب شدند. سپس آنها نظرسنجی آنلاین را در خانه، محل کار خود یا در یک واحد مرکزی تکمیل کردند. در هر منطقه، شرکت تحقیقات بازار از تعداد برابری از مسافرین پروازهای درجه ۲ عالی (Premium)، درجه ۲ اقتصادی (Economy) و درجه ۲ تفریحی (Leisure) نظرسنجی کردند.

نتایج بدست آمده از این تحقیقات بازاریابی کمی عبارت بودند از:

  • بیش از ۶۰٪ افراد هواپیما مسافربری ۲۵۰ نفره تک طبقه را به هواپیمای مسافربری ۵۵۰ نفره دو طبقه بدون توقف ترجیح می‌دهند.
  • ۷۰٪ از مسافرین سفر با هواپیما ۲۵۰ نفره تک طبقه بدون توقف را به سفر با توقف به وسیله هواپیما دو طبقه ۵۵۰ نفره همراه با سالن غذاخوری، ترجیح می‌دهند.
  • مسافرین تمام انواع سفرها، معتقد هستند که سفر با هواپیماهای کوچک‌تر، تجربه بهتری در چک کردن، سوار شدن، پیاده شدن و تحویل بار نسبت به هواپیما ۵۵۰ نفره به همراه خواهد داشت.

از نقطه نظر بوئینگ، اینها نکات مهمی هستند که موجب پیشرفت محصولات شرکت می‌شوند. با توجه به این یافته‌ها و تحقیقات پیرامون محصول که شامل مصاحبه‌های دقیق و نظرسنجی در مورد پروازها بوده است، BCA مدل جدید بوئینگ ۷۳۷ خود را توسعه داد و تعداد صندلی‌ها را از ۱۰۰ عدد به ۲۱۵ صندلی ارتقا داد.  مفهوم جدید به دنبال ارائه راهکارهای اقتصادی به خطوط هوایی، بهبود تجربه سفر برای مسافرین و بهبود عملکرد محیطی برای جهان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه