صبر کنید...
نظرسنجی موبایل

چه خوشمان بیاید و چه نه، امروزه تلفن همراه هوشمند عضوی جدانشدنی از زندگی ماست و تقریبا هر فردی حداقل یک موبایل هوشمند در اختیار دارد. در گذشته نه چندان دور، برندهای زیادی برای انتخاب وجود نداشت. حداقل در ایران برندهایی چون نوکیا و سونی اریکسون تنها برندهای موجود در بازار بود. آیا امروز نیز چنین است؟ در این مقاله سعی می‌کنیم بررسی کنیم که چه برندی در بازار بیشترین مخاطب را در اختیار دارد.
شاید تصور کنیم که پرچمداران هر برند، بیشترین فروش را در بازار داشته باشند. ولی واقعیت دور ازاین است. در سال های اخیر با شرایط اقتصادی که به وجود آمده است، شرایط خرید و فروش گوشی های هوشمند، مخصوصا گوشی های اندرویدی که دارای تنوع بسیار زیادی هستند، به کلی تغییر کرده و دارای شرایط منحصر به فردی شده است.

بر اساس آمارهای موسسه Counterpoint، لیست 10 گوشی پرفروش در سال 2019 به ترتیب زیر است 

همانطور که در لیست مشاهده می‌کنید، پرفروش ترین گوشی جهان در سال 2019 مربوط به میان‌رده اپل است و خبری از پرچمداران اپل (xs, xsmax) در این لیست نیست و سامسونگ نیز هیچکدام از پرچمداران را در این لیست ندارد و 3 میان رده خود را از سری خانواده A در لیست جای داده است. بررسی این آمار وقتی جالب می‌شود که می‌بینیم گوشی‌های چینی چه سهم زیادی از فروش جهانی در اختیار خود دارند.

تصمیم گرفتیم که نظرسنجی پیرامون همین مورد در اپلیکیشن نظرسنجی آنلاین پولر ایجاد کنیم تا از کاربران پولری سوال کنیم که چه برندی در اختیار دارند و برای این موبایل، چقدر هزینه کرده اند. آماری که بدست آمد، نشان ازین دارد که میان رده های سامسونگ و هوآوی و شیاومی بیشترین سهم را در ایران کسب کرده اند.


در نظرسنجی شماره 31 پولر، 1044 نفر شرکت کردند که از بین آنها 582 نفر آقا و 462 نفر خانم بودند و نتایج زیر حاصل شد. (پاسخگویان این نظرسنجی از اندروید استفاده می‌کنند)

  • 29% افراد قصد خرید گوشی کمتر از 2 میلیون تومان را داشتند.
  • 55% افراد قصد خرید گوشی بین 2 تا 5 میلیون تومان را داشتند.
  • 10% افراد قصد خرید گوشی بین 5 تا 10 میلیون تومان را داشتند.
  • 6% افراد قصد خرید گوشی بیشتر از 10 میلیون تومان را داشتند.

طبق نتایج این نظرسنجی عموم مردم ایران به خرید گوشی های میان رده علاقه خیلی بیشتری نشان داده اند که مطابق با آمار فروش جهانی است. و همینطور می‌توان انتظار داشت که برند OPPO درصورتی که حضور پررنگ‌‌تری در ایران داشته باشد، سهم خوبی از بازار موبایل ایران را بدست می‌آورد.

اپلیکیشن پولر، بعنوان ابزار نظرسنجی آنلاین از شرکت تحقیقات بازاریابی راهبربازار، همچون گذشته در کنار استارتاپ های ایرانی است تا مسیر موفقیت را برای ایشان، بهتر و سریع‌تر و دقیق‌تر ترسیم کند. برای سفارش نظرسنجی با ما تماس بگیرید.
شما کاربران نیز می‌توانید اپلیکیشن پولر را از پلی استور و یا کافه بازار و مای‌کت دانلود کرده و نظرات خود را در نظرسنجی های هفتگی ما به ثبت رسانید و از جوایز نقدی و غیرنقدی پولر، بهره‌مند شوید.

دیدگاه خود را بیان کنید