سفارش نظرسنجی آنلاین

سفارش نظرسنجی آنلاین

یکی از نیازهای اصلی بنگاه‌های اقتصادی، برخورداری از امکان تحقیق سریع و کم هزینه در گروه مخاطبان محصول یا خدمات است. برای پاسخگویی به این نیاز و همگام با شرکتهای تحقیقاتی پیشرو دنیا، راهبر بازار روش بررسی روی نمونه‌های آماری ثابت (Panel Studies) که با دقت بالایی معرف جامعه گروه هدف هستند را پیشنهاد می کند. در گذشته و به‌ دلیل عدم وجود تکنولوژی، این بررسی‌ها با صرف زمان و هزینه بالایی انجام می‌شد ولی این‌روزها وجود تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند توسط مصرف کنندگان باعث شده تا با طراحی اپلیکیشن نظرسنجی بتوان این نوع بررسی ها (روی گروه ثابتی از مخاطبان) را در زمان کوتاه و با هزینه بسیار کمتر انجام داد.

شرکت راهبر بازار بدین منظور، اپلیکیشن تخصصی چند منظوره پولر (Poller) را طراحی و پیاده‌سازی نموده است تا مانند سایر خدمات دیگر عرصه تحقیقات بازاریابی، در این خصوص نیز پیشرو باشد. پولر، اپلیکیشن نظرسنجی آنلاین است. این اپلیکیشن توسط شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار طراحی و توسعه داده شده و کلیه حقوق آن متعلق به این مجموعه است. افرادی که به این اپلیکیشن دعوت می‌شوند و عضویت آن‌ها توسط راهبر بازار تأیید می‌شود، عضوی از جامعه نظرسنجی آنلاین پولر محسوب می‌شوند.

این اپلیکیشن برای نظرسنجی‌های حرفه‌ای در حوزه تحقیقات بازاریابی به کار می رود و در آن اعضا، براساس ویژگی‌های مختلف (دموگرافیک) انتخاب می‌شوند. این اطلاعات شخصی به تیم پولر کمک می‌کند تا نظرسنجی‌های متفاوت را به اعضاء مناسب همان نظرسنجی اختصاص داده و از ارسال نظرسنجی‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم. مثلا نظرسنجی‌های با موضوع لوازم مصرفی بانوان را به آقایان و یا نظرسنجی در خصوص خدمات تخصصی بانکداری را به جوانان زیر 18 سال اختصاص ندهیم.

ویژگی‌های تحقیقات آنلاین با پولر

  1. سرعت : زیرا داده ها به صورت آنی در پایگاه داده ها ثبت می‌شوند.
  2. دقت : خودتکمیلی بودن پرسشنامه آنلاین ، خطای ثبت اطلاعات توسط نفر دوم را حذف می‌کند.
  3. قیمت مناسب : بسیاری از اعمال فیزیکی هزینه بر در این نوع مصاحبه حذف می‌شوند.
  4. سهولت تصحیح خطا: استفاده از نرم‌افزار برنامه نویسی هوشمند، امکان کنترل پاسخگویی منطقی پاسخ‌دهنده را فراهم می‌کند تا از خطاهای سهوی و عمدی در پاسخگویی جلوگیری شود.
  5. دامنه جغرافیایی : دسترسی گسترده به شبکه اینترنت، امکان کاربرد این اپلیکیشن را همه جا فراهم می‌آورد.
  6. عدم محدودیت زمان : در این نوع بررسی ها پاسخگویان (اعضای پولر) می توانند در هر ساعتی از شبانه روز و به اقتضای فرصت آزاد خود به سوالات پرسشنامه دیجیتال به آسانی پاسخ دهند.
  7. جذابیت در پاسخگویی : وجود هدایای متنوع، جذابیت شرکت در نظرسنجی‌ها را افزایش می‌دهد.
  8. پلتفرم قابل اعتماد : پلتفرم این نظرسنجی مورد تایید گوگل بوده و از امنیت بالایی در حفاظت از اطلاعات پاسخگویان برخوردار است.
  9. پنل های مختلف : اعضای این اپلیکشین همگی در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند تا براساس ماهیت هر پژوهش و گروه هدف محصول یا خدمت مورد بررسی، نمونه‌ای از اعضاء برای پاسخگویی انتخاب شده و از آنها برای پاسخگویی به پژوهش مورد نظر دعوت بعمل آید.
  10. نمونه قابل اعتماد : نمونه این پنل ها بسیار قابل اعتماد هستند زیرا هویت آنها بعد از ثبت نام از سوی سازمان ثبت احوال تأیید می‌شود تا از ورود پاسخگویان تقلبی و یا تعدد عضویت برای یک فرد حقیقی جلوگیری شود. این نکته دقیقا بر کیفیت پژوهش تاثیر می‌گذارد.

احتمال خطا در نظرسنجی‌های آنلاین

  • وجود اعضای تکراری که از شماره موبایل و یا هویت‌های مختلف استفاده می‌کنند، از آفات این نوع پژوهش‌های دیجیتال به شمار می‌روند. این خطا در پولر وجود نخواهد داشت، زیرا این افراد با استفاده از نام کامل و شماره ملی از مرکز ثبت احوال احراز هویت خواهند شد.
  • هر فردی پس از گزینش و ورود به پنل، برای اولین بار در یک نظر سنجی آزمایشی شرکت می‌کند تا با شیوه امتیازدهی و پاسخ‌دهی به سؤالات آشنا شود. این کار احتمال بروز خطا در پرسشنامه‌های اصلی که به سفارش کارفرمایان تهیه می‌شود را کاهش می دهد.
  • اعضای پنل ممکن است با بی‌نظمی و بی‌حوصلگی به سؤالات پاسخ دهند، مثلا بدون خواندن گزینه‌ها برروی پاسخ‌ها کلیک کنند و یا سؤالات ویدیویی یا عکس‌ها را بدون تماشا کردن پاسخ دهند. برای جلوگیری از بروز این خطا برخی از سؤالات مرتبط یا غیرمرتبط را در میان سؤالات دیگر قرار می‌دهیم تا بررسی کنیم که آیا آنها سؤالات را بدون خواندن پاسخ می‌دهند یا با دقت نظرسنجی را تکمیل می‌کنند.
  • اعضا ممکن است بنا به هر دلیلی پنل را ترک کنند. به این ترتیب ممکن است تعداد پاسخ دهندگان کاهش یابد. فرآیند شناسایی اعضای جدید بصورت مداوم در حال انجام است و برای جلوگیری از کاهش اعضای پنل، تعداد اعضاء و تناسب ویژگی‌های مختلف جمعیتی آنها دائما کنترل می شود.

چگونه سفارش نظرسنجی آنلاین دهیم؟

مشتریان می‌توانند درخواست خود را برای انجام یک نظرسنجی از اعضای پولر (گروه‌های مختلف) ارائه دهند. این نظرسنجی‌ها می‌تواند کمتر از 5 دقیقه و یا بین 5 تا 10 دقیقه زمان پاسخگویی داشته باشد و توصیه نمی‌شود که درخواست انجام پرسشنامه‌های با زمان بیش از 10 دقیقه سفارش داده شود.

به هر یک از این درخواست‌های نظرسنجی، یک پروژه گفته می‌شود که با صرف زمان و هزینه‌های مختص خود اجرا می‌شوند. بانک پولر اکنون بالغ بر 3000 کاربر از 300 شهر کشور دارد و 40% این بانک از 5 شهر اصلی هستند که اطلاعات دموگرافیک ایشان ثبت شده .

برای ثبت سفارش می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید :

تهران، بزرگراه حقانی، خیابان دیدار شمالی، پلاک 3

02157645000

02157645555

02157645111

info.rahbarbazaar.com
info.poller.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه