تحقیقات بازاریابی برای استارتاپ

تحقیقات بازاریابی برای استارتاپ

تعداد کسب و کارهای نوپا روز به روز در ایران و جهان رو به افزایش هستند. طبق آمار منتشر شده در سایت کسب و کار، ایران در بین 188 کشور، رتبه 48ام را از نظر تعداد کسب و کار بدست آورده است. سوالی که پیش می‌آید این است که چه تعدادی ازین کسب و کارهای نوپا به تولد 2 سالگی خود می‌رسند؟  طبق آمار جهانی که در سایت مدیوم منتشر شده، بیش از 90درصد استارتاپ ها شکست می‌خورند و ایده آن ها تجاری نمی‌شود. در این مقاله مهم ترین دلیل شکست یک استارتاپ و تحقیقات بازاریابی برای استارتاپ را بررسی می‌کنیم. طبق تحقیقی که کمتر از 70 روز پیش توسط cbinsights انجام شده است، نزدیک به نیمی از استارتاپ ها به دلیل عدم بررسی درباره نیاز بازار، با شکست در استارتاپ خود مواجه شده اند.

بر این اساس تحقیقات بازار و بررسی نیاز مشتریان، اولین قدم پیش از صرف انرژی، وقت و پول برای تبدیل ایده به محصول (خدمت) است. حال چطور باید نیاز بازار را سنجید؟ نیاز بازار به مسایلی باز می‌گردد که افراد یا کسب‌و‌کارها در حوزه‌های گوناگون با آن مواجه هستند. به عبارت ساده‌تر، مسایل همان بازارها هستند…

تحقیقات بازاریابی برای استارتاپ

روش اول : بررسی رقبای داخلی و خارجی

در داخل و خارج از کشور چه رقبایی دارید و هر کدام چه سهمی از بازار را در اختیار گرفته اند؟ هر کدام از رقبای شما، چه نقاط ضعف و قدرتی دارند؟ مراحل تولید تا توزیع محصول در این برندها به چه صورت است؟ رقبای شما چه مقدار هزینه برای تبلیغات و برندینگ انجام می‌دهند؟ کسب این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا وضعیت رقبای خود را تحلیل کنید و سنجش درسی درباره حضور و رفتا برندها در بازار خود داشته باشید.

روش دوم : از گوگل بپرسید

با استفاده از ابزاری همچون گوگل ترندز و گوگل کیوورد پلنر میتوانید متوجه شوید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما چه مقدار جستجو می‌شود و حتی در بازه های زمانی مختلف این جستجو چقدر افزایش یا کاهش دارد. با نتایج حاصل شده از ابزارهای گوگل و تحلیل اعداد بدست آمده ازین روش و مقایسه آن با تحلیل های بدست آمده از سهم بازار رقبا، میتوانید تا حدودی دریابید که سهم حدودی شما از بازار چقدر است و تا چه میزان می‌توانید برروی بازار خود تاثیرگذار باشید

روش سوم : تحقیقات بازاریابی

برای تحقیقات بازاریابی میتوانید از روش های مختلف استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از 2 روش زیر است

در ابتدا تست ایده انجام دهید. محصول یا خدمت خود را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار دهید تا با آن کار کنند و نقطه نظرات خود را بیان کنند. در این تست درباره نوع ارائه، قیمت، مشخصات و ویژگی ها و تمامی مواردی که برای ورود به بازار دارید سوال کنید تا از نتایج آن بتوانید بهترین استفاده را داشته باشید.

در قدم بعد سوال کنید که از چه ویژگی رقیب شما ناراحت هستند و یا چه معیاری برای استفاده از برند رقیب شما دارند؟
هنری فورد: اگر من از مردم می‌پرسیدم که چه نیازی دارند، آن‌ها احتمالا می‌گفتند اسب‌هایی سریع‌تر. اکثر پیمایش‌های تحقیقات بازار بر روی سوال‌هایی غلط متمرکز هستند. فرض شما باید این باشد که مردم نمی‌دانند چه می‌خواهند، آن‌ها می‌دانند که چه‌چیزی نمی‌خواهند!  پس سوالاتی که برای تحقیقات بازاریابی آماده میکنید اهمیت بسیار زیادی دارد.

راهبر بازار در 17مین سال فعالیت خود در حوزه تحقیقات و بازاریابی آماده است تا برای استارتاپ ها، مسیر بهتر و کوتاه تری تا موفقیت ترسیم کند. برای تحقق این هدف ابزار نظرسنجی آنلاین پولر را پیشنهاد میکنیم که بیش از 10000 کاربر در کل کشور دارد که میتواند در کوتاه ترین زمان، نظرات کاربران هدف شما را جمع آوری، تحلیل و در اختیار شما قرار دهد.

برای ثبت سفارش می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید :

تهران، بزرگراه حقانی، خیابان دیدار شمالی، پلاک 3

02157645000

02157645555

02157645111

info.rahbarbazaar.com
info.poller.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه