نکات بهبود کیفیت سخنرانی

نکات بهبود کیفیت سخنرانی

در یک نظرسنجی مشخص شد وقتی بیشتر افراد به چگونگی بهبود کیفیت سخنرانی فکر می کنند ، اغلب یکی از مهمترین ابزارهایی را که در اختیار دارند نادیده می گیرند : صدای گفتاری شما .

نکات متداول سخنرانی در جمع ممکن است شامل نحوه شروع سخنرانی یا چگونگی مقابله با اعصاب باشد ، اما صدای شما بر موثر بودن گفتار شما تأثیر می گذارد و می تواند موفقیت یا شکست را به همراه داشته باشد .

خوشبختانه ، شما می توانید یاد بگیرید که از صدای خود ، دقیقاً مانند نواختن یک ساز موسیقی ، برای افزایش قدرت خود در هر مکالمه یا سخنرانی استفاده کنید .

تمام آنچه که شما نیاز دارید کمی راهنمایی است ، بنابراین ، اکنون قصد دارم شما را با 6 نکته آشنا کنم تا شما را در ارتقاء سخنرانی در جمع کمک نمایم .

1) سرعت مکالمه خود را کم کنید

وقتی آرام تر صحبت می کنید ، صدای شما قدرت و اقتدار بیشتری دارد و به این ترتیب شنوندگان شما فرصت کافی برای درک و تأمل صحبت های شما دارند .

صدای سخنرانی که اعتماد به نفس بیشتری را نشان می دهد اهمیت بیشتری را به کلمات شما می بخشد .

افراد قدرتمند به آهستگی صحبت می کنند ، صریح حرف می زنند و با اطمینان ابراز وجود می کنند .

هنگامی که خیلی سریع صحبت می کنید ، زیر و بم صدای شما افزایش می یابد ، و اغلب به صدایی شبیه جیغ و فریاد و صدای کودک تبدیل می شود . این امر تأثیر کلمات و تأثیر شما بر مخاطب را کاهش می دهد زیرا در نظرشنوندگان اهمیت یا ارزش گفته های شما پایین می آید .

بنابراین به خاطر داشته باشید که یک سخنرانی با صدای بلند و اعتماد به نفس که با سرعت یکنواخت ارائه می شود منجر به یک سخنرانی قدرتمند و تاثیرگذار خواهد شد .

2) از تمرینات صوتی استفاده کنید .

صدای انسان مانند یک عضله است . با ورزش و تمرین می توان آن را قویتر کرد .

بسیاری از افراد که صدای ضعیفی داشته اند با تمرین و کار کردن بر روی صدایشان در طول زمان به سخنرانانی قدرتمند و با اعتماد به نفس تبدیل شده اند .

در اینجا یک مثال داریم . هنگام رانندگی یا گشت و گذار ، یک قطعه شعر را حفظ کنید و آن را مرتباً بخوانید . تصور کنید که در حال ارائه نمایش دراماتیک در صحنه نمایش در مقابل تعداد زیادی از مردم هستید .

احساسات ، قدرت ، تأکید و انرژی را در مکالمه هایتان نشان دهید . آهسته حرکت کنید . تأکید روی هر کلمه را در شعر تغییر دهید ، و بدان وسیله معنی آن را تغییر دهید .

3) ضبط کردن ، گوش کردن و بهبود کیفیت سخنرانی

همانطور که توانایی قدرتمندانه صحبت کردن را افزایش می دهید ، صدای خود را در حال خواندن شعر یا قسمت هایی از نمایشنامه ضبط کنید . ضبط کردن صدای خود را بارها و بارها تکرار کنید و به دنبال راه هایی برای بهبود تلفظ ، انتقال پیام و تنظیم سرعت خود باشید .

4) مکالمات تلفنی را ضبط کنید

با ضبط مکالمات خود و گوش دادن به آنها می توانید سطح تسلط صوتی خود را افزایش دهید . هر بار که صدای خود را ضبط و پخش می کنید ، روش های مختلفی را می شنوید که می توانید دفعه بعدی سرعت انتقال و بیان خود را بهبود ببخشید .

5) روی مکث ها تمرکز کنید

نمایش و قدرت و کیفیت یک سخنرانی در مکث هایی است که هنگام حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر ایجاد می کنید . چهار نوع مکث وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها قدرت بیشتری در ارائه خود داشته باشید . آنها عبارتند از : “مکث حس” ، “مکث دراماتیک” ، “مکث تأکیدی” و “مکث مکمل جمله” .

6) پیش از سخنرانی خود ، غذا و نوشیدنی مناسب استفاده کنید

انرژی برای سخنرانی با کیفیت و انتشار صدا ضروری است . قبل از یک سخنرانی کوتاه ، غذایی سبک میل کنید . این امر به شما اطمینان می دهد که هنگام شروع سخنرانی ، آگاه و هوشیار هستید و عملکرد مغز شما در بهترین حالت است .

قبل از یک صحبت طولانی ، تغذیه خوب داشتن ضروری است . یک صبحانه یا ناهار جامد و پر از پروتئین به شما انرژی می دهد تا انرژی کافی برای چهار تا پنج ساعت داشته باشید . پروتئین غذای مغز است و شما برای فکر کردن و با کیفیت مکالمه کردن به آن نیاز دارید . صدای شما قوی خواهد ماند و ذهن شما هوشیار خواهد ماند .

برای اطمینان از بهینه بودن کیفیت سخنرانی ، قبل از سخنرانی و در حین سخنرانی خود یک لیوان آب با دمای اتاق بنوشید .

آب سرد می تواند تارهای صوتی شما را خنک کند و میزان گرمای صدای شما را کاهش دهد . هنگامی که گلو درد دارید ، واضح صحبت کردن و انتشار صدا می تواند کاری دشوار باشد . اگر این اتفاق افتاد ، آب گرم به همراه مقدار زیادی عسل و آب لیمو بنوشید . این ترکیب معجزه آسا در چندین مورد مرا نجات داده است .

با دنبال کردن این 6 مرحله کیفیت سخنرانی خود را به شدت بهبود می بخشید . احساس اعتماد به نفس و آمادگی که با تمرین این مهارت ها همراه است ، این احساس را در شما ایجاد می کند که غیر قابل توقف هستید . این یک روش عالی برای غلبه بر ترس بر روی صحنه است که ممکن است در مقابل جمعیت زیاد با آن کنار بیایید .

منبع : www .briantracy .com

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه