گزارش جهانی تحقیقات بازاریابی (2019)

گزارش جهانی تحقیقات بازاریابی (2019)

گزارش تحقیقات بازار ۲۰۱۹ ایزومار نشان می‌دهد که بخش تحقیقات بازار از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اندکی رشد کرده است. به این صورت که در سال ۲۰۱۷ ارزش بخش تحقیقات بازار ۴۶ میلیارد دلار بوده که پس از گذشت یک سال در سال ۲۰۱۸ ارزش آن به ۴۷ میلیارد دلار رسیده است. نرخ رشد برای بخش سنتی صنعت کاهش یافته است، با این حال تجزیه و تحلیل داده‌ها در حدود ۱۰٪ رشد داشته است. با ترکیب هر دو، گردش مالی ساانه جهانی برای بینش و پژوهش در سال ۲۰۱۸ در حدود ۸۰ میلیارد دلار بوده است. ( این مقدار در سال ۲۰۱۷، ۷۶ میلیارد دلار بود.)

چشم‌انداز در سطح جهان کاملا چالش برانگیز بوده است. تقریبا در تمام مناطق رشد منفی برای بخش سنتی صنعت گزارش شده است، به جز آسیا-اقیانوسیه (۷/۳٪+) و رشد عالی گزارش شده توسط چین (۹/۱۱٪+). آمریکای شمالی با رشد ۱/۰٪ ثابت مانده است، در حالی که خاورمیانه به میزان ۲/۹٪- سقوط کرده است. پس از آن بیشترین افت برای آمریکای لاتین با ۷/۲٪- بوده است. آفریقا که در سال ۲۰۱۷ بیشترین رشد را داشت، در سال ۲۰۱۸ نیز جایگاه خود را حفظ کرد. با این حال سطح بالای تورم در برخی بازارهای این کشور، روند مثبت را به میزان ۲/۱٪-  کاهش داد. مواضع ۵ کشور برتر (ایالات متحده، انگلیس، آلمان، فرانسه و چین) بدون تغییر باقی ماندند.

وضعیت بازار ۵ کشور:

بازار گردش مالی (میلیون دلار امریکا) میزان درصد از بازار جهانی
امریکا ۷۵۰/۲۰ 44
انگلیس ۷۸۳/۶ 14
آلمان ۷۸۸/۲ 6
فرانسه ۴۷۵/۲ 5
چین ۴۱۸/۲ ۵

در سطح جهانی، گردش مالی اختصاص یافته به روش‌های تحقیقات کمی از ۸۱٪ در سال ۲۰۱۷ به ۷۸٪ در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. در حالی که سهم تحقیقات بازاریابی کیفی در سال ۲۰۱۸ مانند سال گذشته ۱۴٪ باقی ماند.

هزینه‌ها بر اساس بخش‌ها

درست مانند سال ۲۰۱۷، ۵۰٪ از هزینه‌های حهانی از سه بخش اصلی تامین می‌شود:

  • مصرف‌کنندگان کالاهای بی دوام
  • رسانه و سرگرمی
  • داروسازی

با این حال سهم هزینه برای هر مشتری برای هریک از مناطق بسیار متفاوت است. اگرچه بخش مصرف‌کنندگان کالاهای بی دوام، به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی در همه مناطق حضور داشت، بخش داروسازی نیز به ویژه در اروپا (۹٪)، آمریکای شمالی (۲۴٪) و آسیا-اقیانوسیه (۹٪) حضور پررنگی داشته است. به طور کلی سهم بخش مصرف‌کنندگان کالای بی دوام در هزینه‌های تحقیقات بازار ۱۹٪ و دو بخش رسانه و سرگرمی به همراه داروسازی سهمی ۱۶ درصدی دارند. در ایالات متحده امریکا وضعیت نسبتا پایدار است و سهم رسانه و سرگرمی هچنان ۲۵٪ است. در حالی که سهم مصرف‌کنندگان کالاهای بی دوام نسبت به سال گذشته ۱٪ کاهش داشته و به ۱۰٪ رسیده است.

رشد ۱۰ شرکت برتر

۱۰ شرکت برتر تحقیقاتی در سال ۲۰۱۸ اکنون بیش از ۵۰٪ گردش مالی تحقیقات بازار جهان (در مقایسه با ۶/۴۹٪ در سال ۲۰۱۷) و کل درآمد ۷۷/۲۳ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند. این ۱۰ شرکت عبارتند از:

گردش مالی (میلیون دلار امریکا) نام شرکت
6,515 1.Nielsen
3,904 2.IQVIA
3,516 3.Gartner
3,449 4.Kantar
2,067 5.Ipsos
1,616 6.GfK
1,200 7.IRI
509 8.Dynata
506 9.Westat
489 10.Intage

فین رابن (Finn Raben) مدیر کل ایزومار در مورد یافته‌ها گفت: با وجود پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر اینکه حرفه پژوهش در حال افول است ، گزارش تحقیقات بازار جهانی امسال نشان می‌دهد که صنعت ما در سال 2018 ، هرچند اندکی کندتر ، رشد خود را ادامه داد. جای امیداوری است که ما شاهد رشد در هر دو بخش تحقیقات سنتی و تحقیقات جدید هستیم.

درباره گزارش تحقیقات بازار جهانی ایزومار

این مطالعه گردش مالی تحقیقات بازار  در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی را اندازه‌گیری می‌کند و فعالیت‌های شرکت‌ها یا موسسات تحقیقات بازار را پوشش می‌دهد. ایزومار این مطالعه را با همکاری حسابدارن و مشاوران انجام می‌دهد. داده‌ها توسط انجمن‌های تحقیقات بازار ملی ، شرکت‌های پیشرو ، تحلیلگران مستقل و نمایندگان ESOMAR در سراسر جهان تهیه شده است. تخمین‌ها با بررسی متقابل بین منابع تأیید شده است. هنگامی که یک کشور قادر به ارائه به موقع یا اصلا تخمین در صنعت خود نباشد، از برآوردهای حاصل از رشد تولید ناخالص داخلی برای حفظ ثبات داده‌ها و امکان مقایسه منطقه‌های مشابه استفاده می‌شود.

تمام روند و تحولات مبتنی بر گردش مالی بر اساس دلار امریکا است. نرخ رشد مطلق و خالص در هر کشور بر مبنای گردش مالی در ارزهای محلی برای سال 2017 و 2018 است. برای نرخ رشد خالص، گردش مالی با استفاده از نرخ تورم محلی و نرخ ارز صندوق بین المللی پول برای سال 2018 تنظیم شده است. برای نرخ‌های منطقه‌ای و جهانی، گردش مالی سال 2017 و 2018 با استفاده از نرخ ارز 2018 تبدیل به دلار آمریکا شده است.

لینک منبع :

 https://www.researchworld.com/esomars-latest-global-market-research-report-values-global-research-and-data-industry-market-at-us-80-billion/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه