اینترنت چقدر بزرگ است؟ چند وبسایت فعال در دنیا وجود دارد؟ ایران چند درصد از این فضا را در اختیار دارد؟ در این مقاله راجع به این موضوعات تحقیق و بررسی خواهیم کرد و یک تقسیم بندی کلی برای انواع وبسایت معرفی خواهیم کرد.
آیا شما هم شنیده اید که اینترنت برای اولین بار توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است؟ اجازه دهید داستان واقعی تولد اینترنت را برای شما بازگو کنیم. فردی انگلیسی به نام “تیم برنرز لی” که هم اکنون ۶۴ ساله است، در دهه هشتاد و هنگامی که در یکی از آزمایشگاه های فیزیک سوییس فعالیت می کرد، اینترنت را طراحی کرد. وی با وصل کردن چند دستگاه کامپیوتر به هم توانست اولین گام را برای اختراع اینترنت بردارد، اختراعی که زندگی صدها میلیون نفر را تغییر داد. “تیم برنرز لی” روز ۱۲ مارس ۱۹۸۹ طرح خود را به صورت کتبی پیشنهاد کرد و به همین دلیل این روز به عنوان روز تولد یا ابداع اینترنت شمرده می شود. ارتش آمریکا در پنجاه سال گذشته تلاش کرده بود دستگاه های کامپیوتر خود را به یکدیگر وصل کند، ولی اینترنتی که تیم طراحی کرد، انقلابی پدید آورد که نه فقط ارتش امریکا بلکه همه مردم از آن استفاده کردند و به آنها این امکان داده شد تا اطلاعات خود را منتشر کرده و دیگران را در آن سهیم کنند. به این ترتیب سایت های اینترنتی راه اندازی شد.
اکنون که ۳۰ سال از تولد اینترنت فاصله گرفته ایم نزدیک به ۲ میلیارد وبسایت در جهان ثبت شده اند. بر اساس پایش وب سرور Netcraft درژانویه ۲۰۱۸، بیش از ۱/۸ میلیارد (1.805.260.010) وبسایت وجود دارد که توسط ۳۳۰ میلیون دامنه میزبانی میشوند. نکته جالب اینجاست که گزارش پایش Netcraft در ژانویه ۲۰۱۸ حاکی از اتصال ۷/۲ میلیون (7,228,005) رایانه به وب است. به این ترتیب ۷/۲ میلیون رایانه، ۱/۸ میلیارد وبسایت را سرویس دهی میکنند! چه تعداد از ۲ میلیارد سایت موجود در جهان بازدیدکننده واقعی دارد؟ نتیجه شاید بیشتر از چند هزار نباشد. سایت هایی که بر مبنای محتوا و یا خدماتی که ارائه کرده اند موفق به جذب مخاطبین خود شده اند.
دو نوع وبسایت وجود دارد
برای تقسیمبندی وبسایت های موجود نظرات زیادی وجود دارد. طبق یک ایده وب سایت های موجود را می توان به کاربرمحور یا محتوا محور و خدماتمحور و یا ترکیبی از هر دو تقسیم بندی کرد. تقسیم بندی دیگری وجود دارد که سایتهارا به چندین نوع اطلاع رسانی، اداری، آموزشی، تجاری و … تقسیم میکند. ولی از نظر ما و طبق تقسیم بندی که انجام داده ایم فقط ۲ نوع وبسایت در جهان وجود دارد.
- سایت هایی که مربوط به نظرسنجی آنلاین هستند.
- سایتهایی که مربوط به نظرسنجی نیستند.
دلیل این تقسیم بندی این است که سایت نظرسنجی تقریبا با تمامی وبسایت های دیگر متفاوت است و شاید تنها سایتی است که نظرات شما در آن اهمیت بالایی دارد و از آنها برای بهبود کیفیت کالا و خدمات استفاده می شود.
وبسایت نظرسنجی پولر
پولر یک سایت نظرسنجی است که اختصاصا برای نظرسنجی های حرفه ای در حوزه تحقیقات بازاریابی طراحی شده و کلیه نظرسنجی های آن با مجوزهای رسمی انجام می شود. پس از عضویت در پولر فقط کافیست به پرسشنامه های آن با صداقت پاسخ دهید. نظرات شما بهعنوان نماینده عامه مردم گردآوری و تحلیل میشوند تا در اختیار صاحبان تولیدات و خدمات قرار گیرند. به این ترتیب آنها می توانند کیفیت کالاها و خدمات خود را بنا به سلایق مصرف کنندگانشان بهبود ببخشند. بعد از شرکت در هر نظرسنجی جایزه آن به موجودی حساب کاربری شما اضافه میشود. در نظر داشته باشید که شرکت در نظرسنجیهای اپلیکیشن پولر تنها یک سرگرمی نیست، گروههای منتخب در حقیقت نمایندهی بخشهایی از جامعه هستند که با پاسخهای صادقانه به سوالات نظرسنجیها در اپلیکیشن پولر ، نظرات این بخش های جامعه را منعکس میکنند.