راهکارهای پولر برای موفقیت در نظرسنجی اینترنتی

راهکارهای پولر برای موفقیت در نظرسنجی اینترنتی

اگرچه پرسشنامه آنلاین به طور کلی روش مناسبی برای سنجش داده‌های مشتری در هر دو سطح کمی و کیفی در تحقیقات بازاریابی است، اما موقعیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند یک پرسشنامه آنلاین را ناموفق سازد. در این مقاله به دلایل عدم موفقیت نظرسنجی اینترنتی نگاهی می‌اندازیم و راهکارهای اپلیکیشن پولر برای جلوگیری از رویداد این اتفاقات را بیان می‌کنیم.

  1. پاسخ‌دهندگان نظرسنجی اینترنتی نماینده کل جامعه نیستند. علت آن می‌تواند آنلاین بودن پرسشنامه باشد. چرا که تمام افرادی که می‌توانند در نمونه ما قرار بگیرند، دسترسی به اینترنت نداشته یا به اقتضای سن، موقعیت جغرافیایی و شرایط محدود‌کننده دیگر، امکان شرکت در نظرسنجی آنلاین ما را ندارند.
    راهکار پولر : با توجه به طیف وسیع کاربران پولر و تقسیم بندی کاربران طبق مشخصات دموگرافیک ایشان، می توان جامعه مدنظر شما را در فضای آنلاین ایجاد کرد.
  2. ممکن است در حین استفاده از پرسشنامه آنلاین مشکلات فنی مثل قطع شدن اینترنت و … پیش بیاید، که همین امر باعث می‌شود افراد از پاسخ دادن به اینگونه پرسشنامه ها خودداری کنند.
    راهکار پولر : حتی اگر به هر علتی، پاسخگو از محیط نظرسنجی خارج شود، این امکان وجود دارد تا در زمان باقی‌مانده پرسشنامه را تکمیل کند. در این بین نیز، با اطلاع رسانی هایی که توسط پولر انجام می‌شود، کاربر از این راهکار آگاه می‌شود.
  3. ممکن است نظرسنجی اینترنتی خطاهایی داشته باشید که باعث سردرگمی افراد شده و آنها را از ادامه انجام نظرسنجی باز دارد.
    راهکار اپلیکیشن پولر: تیم فنی و برنامه‌نویس پولر، قبل از راه‌اندازی هر نسخه از اپلیکیشن بارها آن را بررسی می‌کنند تا مخاطبان با مشکل مواجه نشوند.
  1. این امکان وجود دارد که یک فرد چندین بار به همان پرسشنامه آنلاین پاسخ دهد که باعث بی‌اعتبار شدن نتیجه تحقیق شود.
    راهکار پولر: اگر فردی در پولر، نظرسنجی اینترنتی را تکمیل کند، دیگر امکان پاسخ‌دهی مجدد به نظرسنجی را نخواهد داشت.
  1. یکی از دلایل عدم موفقیت پرسشنامه های آنلاین، سوالات ضعیف آنها است. به این معنی که ممکن است مفهوم سوال درست بیان نشده باشد و از آنجایی که پرسشگر حضور ندارد، امکان توضیح نیز وجود ندارد. سوالات ضعیف باعث می‌شود که پاسخ‌گویان یا سوالات را پاسخ ندهند یا به صورت تصادفی گزینه‌ای را انتخاب کنند.
  2. نظرسنجی‌های آنلاینی که به درستی ویرایش نشده‌اند، می‌تواند باعث دشواری در درک سوال شده و اعتماد به نفس پاسخ‌گویان را کاهش دهد.
    راه‌حل پولر برای مورد ۵ و ۶: سوالات پس از طراحی، از چند فیلتر توسط خبرگان این زمینه رد می‌شوند و در نهایت قبل از بارگذاری در اپلیکیشن، توسط افراد با دیدگاه‌های مختلف تست و آزمایش می‌شود. بنابراین احتمال ضعیف بودن سوالات و دشواری درک آنها کاهش می‌یابد.
  1. تشخیص این که آیا فرد پاسخکو، همان طور که خود را معرفی کرده است، می‌باشد یا خیر دشوار است. اطلاعات درست از پاسخ‌گو برای تعیین جامعه هدف بسیار مهم است. بنابراین این شک که هویت واقعی پاسخ‌گو چیست، وجود دارد. این امر به خصوص برای نظرسنجی‌هایی که محدود به یک محیط کاری یا گروه کوچکی از افراد نیست، صادق است.
    راهکار پولر: در عضوگیری پولر، پس از ثبت‌نام اطلاعات افراد حتما بررسی و صحت آن تعیین می‌شود. پس از تایید اطلاعات وارد شده، امکان مشاهده نظرسنجی برای فرد فعال می‌شود.
  1. ممکن است تبلیغ و ارائه پرسشنامه ضعیف باشد و منجر به تعداد کم پاسخگویان شود.
    راهکار پولر: پس از انتشار نظرسنجی آنلاین در اپلیکیشن پولر، به افراد بلافاصله با ارسال نوتیفیکیشن اطلاع رسانی می‌شود.
  2. اگر دلیل پرسیدن یکسری از سوالات خاص واضح نباشد، افراد کمتر به آن پاسخ می‌دهند.
    راه‌حل در پولر: در اپلیکیشن پولر، قبل از شروع سوالات هدف انجام نظرسنجی اینترنتی برای پاسخگویان توضیح داده شده است.

انجام نظرسنجی با کمک اپلیکیشن پولر، می‌تواند این اطمینان خاطر را برای دارندگان کسب و کار به ارمغان آورد که روند انجام نظرسنجی از طراحی سوالات تا پیگیری تکمیل پرسشنامه و گزارش‌گیری پاسخ‌ها به درستی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه