نظرسنجی تراکنشی

نظرسنجی تراکنشی

تا بحال از اسنپ فود یا دیجی‌کالا خریدی داشته اید؟ اگر بله احتمالا چند ساعت یا روز بعد پیامکی دریافت کرده اید که از شما درخواست شده نسبت به رضایت خود از خرید یک نظرسنجی کوتاه را پر کنید. این نظرسنجی را نظرسنجی رضایت مشتری یا نظرسنجی تراکنشی می‌نامند. در این نوع پرسشنامه ها حجم انبوهی از سوالات می‌توان قرار داد، ولی بهتر است طول این پرسشنامه ها کوتاه باشد و بیشتر از 5 دقیقه زمان بر نباشد. در این مقاله 7 سوال که می‌توان در نظرسنجی های تراکنشی قرار داد را باهم بررسی خواهیم کرد.

چگونه با ما آشنا شدید؟

پاسخ دریافتی از این سوال می‌تواند نشان دهد کدام بازوی بازاریابی شما قوی تر عمل کرده است و تاثیر بهتری در نمایش برند شما به مخاطب داشته است. از طرفی میتوانید متوجه شوید که هزینه هایی که در بازاریابی و حتی تحقیقات بازاریابی انجام می‌دهید در کدام قسمت بازخورد بهتر و بیشتری دارد و کدام قسمتها نیاز به بهبود یا افزایش هزینه های بازاریابی دارد.

آیا از خدمات یا محصولات خریداری کرده رضایت داشته اید؟

اینکه کدام یک از خدمات و محصولات شما، از دیدگاه مشتریان خودتان بیشترین یا کمترین رضایتمندی را کسب کرده است، می‌تواند نتیجه شگفت انگیزی در توسعه محصولات و خدمات شما داشته باشد. این نکته را نیز درنظر داشته باشید که رضایت بالای مشتری در یک محصول بخصوص احتمالا منجر به خرید مجدد آن خواهد شد.

آیا محصول یا خدمت مورد نظر را در اپلیکیشن یا وبسایت به راحتی پیدا کردید؟

چینش محصولات یا خدمات و پیشنهادهای تخفیفی و ویژه به چه صورت در سایت یا اپلیکیشن شما، مهمترین فاکتور برای بهبود تجربه کاربری و UX سایت و اپلیکیشن شماست. اگر کاربر برای خرید محصول مورد نیاز راحت نباشد، احتمال اینکه ایشان و یا برخی از مشتریان را از دست دهید بالا خواهد بود.

کدام شیوه را برای پشتیبانی مناسب تر میدانید؟

پاسخ این سوال می‌تواند این دیدگاه را به شما ارائه کند که کاربران شما بیشتر از چه طریقی برای ارتباط به شما را استفاده میکنند و کدام قسمت ها نیاز به توسعه دارد؟

اگر این محصول یا خدمات در سایت ما وجود نداشت، از چه طریقی اقدام به خرید آن میکردید؟

رقبای خود را از دیدگاه مشتریان خود بشناسید. از این طریق شما میتوانید محصول یا خدمت مشابهی که رقیب شما ارائه میکند را از ابعاد مختلف مانند قیمت، تامین محصول و …. بررسی کنید.

چه تغییری در محصول یا خدمات مورد نظر شما، میتواند رضایت شما را بیشتر کند؟

کم و کاستی های محصول خود را به نظرسنجی قرار دهید. تا ایده آل شدن چقدر فاصله دارید و این تغییرات چقدر میتواند برای شما فروش بیشتری داشته باشد

چه مشوقی نیاز دارید که این محصول یا خدمت را به دیگران توصیه کنید؟

استفاده کردن از مشتریان بعنوان مبلغ، شاید هنوز هم بهترین نوع از بازاریابی باشد، ایشان را تشویق کنید که برای شما تبلیغات کنند و محصول و خدمت شما را به دیگران توصیه کنند.

چه موردی باعث توقف خرید شما ازین محصول یا خدمت خواهد شد؟

مشتری از شما خرید کرده است. ولی اگر تغییراتی که در خدمات یا محصولات میدهید باعث عدم رضایت ایشان شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خط قرمز مشتریان شما چیست؟ پاسخ این سوالات را میتوانید در نظرسنجی تراکنشی از مشتریان خود کسب کنید.

سوالات بسیار بیشتری را می‌توان در نظرسنجی آنلاین برای معیار سنجی رضایت مندی مشتری قرار داد. بطور مثال می‌توانید از ایشان بپرسید که در طول شبانه روز بیشتر با کدام رسانه اجتماعی یا عمومی وقت خود را سپری می‌کنند که بتوانید با درنظرگرفتن اکثریت، تبلیغات هدفمند تری داشته باشید. فراموش نکنید که ارزشمند ترین دارایی کسب و کار شما، مشتریان شما هستند و نظرات و رضایت ایشان به ادامه و توسعه کسب و کار شما جهت و سرعت می‌بخشد

اگر در تهیه پرسشنامه رضایت سنجی یا نظرسنجی تراکنشی نیاز به کمک دارید و یا در جمع آوری اطلاعات آن نیاز به خدمات دیجیتال دارید، لطفا با راهبربازار در تماس باشید.

Rahbarbazaar.com

info@rahbarbazaar.com

57645555              57645000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پولر

مقالات بیشتر

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی
وبلاگ

زندگی منهای تحقیقات بازاریابی

سال ۱۳۸۰ وقتی از خیابان ملاصدرای تهران عبور می‌کردید با تابلو تبلیغاتی نوکیا ۳۳۱۰ مواجه می‌شدید. تابلو تبلیغاتی که هر فردی را کنجکاو می‌کرد که

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت
وبلاگ

۵ دقیقه زمان برای بهبود کیفیت

تصور کنید گوشی هوشمند خود را ۲۴ ساعت همراه خود نداشته باشید. حتی تصور این موضوع هم سخت است و نمی توان بدون گوشی هوشمند

اطلاعات دموگرافیک
وبلاگ

از کی بپرسیم؟

در مقالات قبلی پیرامون موضوعات مختلفی راجع به نظرسنجی و تهیه پرسشنامه آنلاین بحث کرده ایم. پس میدانیم از چه روش‌هایی برای نوشتن یک پرسشنامه